هیئت فوتبال بخش صوغان

به وب سایت رسمی هیئت فوتبال صوغان خوش آمدید .

هیئت فوتبال بخش صوغان

به وب سایت رسمی هیئت فوتبال صوغان خوش آمدید .

هیئت فوتبال بخش صوغان

به اطلاع تمامی ورزشکاران و مدیران تیمهای ورزشی و دهیاران بالاخص فوتبالی های بخش صوغان و حومه میرساند جهت دریافت ارائه خدمات هیئت فوتبال ( توپ ، تور ، زمین وزشی و مجوز حضور در مسابقات ) الزاما تیمها و ورزشکاران باید دارای بیمه ورزشی باشند و جهت صدور کارت یا تمدید بیمه خود میتوانند با در دست داشتن کارت ملی به اداره ورزش و جوانان شهرستان ارزوئیه مراجعه نمایند.
تعرفه بیمه ورزشی در سال 96
شهری 15 هزار تومان
روستایی 10 هزار تومان
مدت بیمه : یک سال

آخرین نظرات

۲۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

وزیر ورزش و جوانان :


وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال کشور اولویت نخست وزارت ورزش و جوانان است.


 محمود گودرزی عصر امروز در سفر خود به استان لرستان در خصوص اردوی تیم ملی که به دلیل عدم همکاری باشگاه‌های لیگ برتری 10 نفره به اردوی آفریقای جنوبی سفر کرده، اظهار داشت: اولویت اصلی ما تیم ملی است، لذا همه باید کمک کنند این تیم در جام جهانی امسال نتیجه بگیرد.

به گزارش فارس، وی افزود: گروهی دیگر از بازیکنان به این اردو ملحق شده‌اند و مابقی بازیکنان نیز به آن‌ها می‌پیوندند.

گودرزی اظهار کرد: امیدواریم در جام جهانی امسال نتیجه مطلوبی بگیریم، اما این امر تاکنون غیر قابل پیش‌بینی است.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اظهارات سرمربی استقلال که معتقد بوده وزارت ورزش و جوانان تیم‌های آسیایی را برای دادن بازیکن به تیم ملی تهدید کرده است، گفت: در رابطه با تیم‌های لیگ برتری هیچ‌گونه صحبتی نمی‌کنم و اعلام می‌کنیم تیم ملی در الویت است، لذا همه باید آن را کمک کنیم.

وی یاد‌آور شد: از سوی وزارت ورزش و جوانان هیچ تهدیدی صورت نگرفته است.

گودرزی در رابطه با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان اظهار داشت: باید مکانیز‌هایی در زمینه بخش خصوصی تعریف شود و در این زمینه استاندار لرستان باید در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری پای کار آمده و زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات دولتی مربوط به بخش ورزش ضعیف است که باید از کمک بخش خصوصی در این زمینه نهایت استفاده را ببریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: در استان لرستان توانمندی‌های زیادی وجود دارد که با شکوفا کردن این توانمندی‌ها می‌توانند در حوزه قهرمانی به کشور کمک کنند.

وی یاد‌آور شد: امروز دولت در حوزه‌های قهرمانی و حرفه‌ای حق ندارد به ورزش کمک کند، زیرا دولت تیم‌داری نمی‌کند و این را خلاف قانون می‌داند.

گودرزی متذکر شد: تلاش می‌کنیم استان‌های کمتر توسعه یافته و غیر برخوردار را در زمینه ورزشی حمایت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: با اعمال تبصره‌ای در قانون بودجه استانداران و ادارات کل ورزش و جوانان می‌توانند، بخشی از زمین‌های خود را تغییر کاربری داده و در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به کار گیرند.

وی اذعان کرد: با اعتبارات دولتی سال‌ها طول می‌کشد، تا این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

گودرزی هدف از سفر خود به استان لرستان را پیگیری طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره یا شروع نشده، کلنگ خورده و رها شده عنوان کرد و افزود: مشکلاتی در اجرای این پروژه‌ها وجود داشت که باید این مشکلات از نزدیک بررسی شود، تا در توزیع عادلانه‌تر اعتبارات در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام عمل کنیم.

وزیر ورزش و امور جوانان ابراز داشت: با توجه به استعدادهای بسیار شگرفی که در استان لرستان وجود دارد و به لحاظ ورزش قهرمانی و البته ورزش همگانی، باید تلاش کنیم که این استعدادها شناسایی شوند.
  • ۰ نظر
  • ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۰۳
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

رونالدو به مسی دلداری داد


ستاره پرتغالی رئال مادرید پس از شکست بارسلونا در فینال جام حذفی اسپانیا به همتای آرژانتینی خود در این تیم دلداری داد.


تیم فوتبال بارسلونا شب گذشته (چهارشنبه) با قبول شکست 2 بر یک برابر رئال مادرید در فینال جام حذفی اسپانیا، در 10 روز دومین جامی را هم که برای کسب آن شانس داشت، از دست داد و از این پس ناامیدانه به کار خود در 5 هفته باقیمانده به پایان لالیگا ادامه می‌دهد تا بلکه معجزه‌ای رخ دهد و این تیم با ناکامی هر 2 رقیب مادریدی‌اش، قهرمان شود.

شکست در فینال جام حذفی، بارسلونا را عملاً در آستانه تجربه یک فصل بدون جام، ناکامی که از سال 2008 آن را تجربه نکرده است، قرار داد و تلخی این ناکامی چیزی بود که در پایان بازی می‌شد در چهره تمامی بازیکنان تیم به خصوص لیونل مسی دید.

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال مادرید اما تلاش کرد حداقل کمی از تلخی این شکست را برای رقیب اصلی‌اش در بارسلونا، بکاهد. او که به دلیل مصدومیت فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد، در پایان بازی به داخل زمین رفت تا مسی را در آغوش بگیرد و به او دلداری بدهد که این صحنه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

در زیر تصاویری از بازی شب گذشته و حضور رونالدو در ورزشگاه مستایا به عنوان تماشاگر را مشاهده می‌کنید:






















  • ۰ نظر
  • ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۵
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


اولین دیدار تیم ملی در آفریقای جنوبی سه‌شنبه آینده با یکی از تیم‌های باشگاهی این کشور برگزار می‌شود.


با اضافه شدن برخی از بازیکنان جا مانده در تهران به اردوی تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی، این تیم سه‌شنبه آینده در اولین بازی تدارکاتی خود در ژوهانسبورگ به مصاف یکی از تیم‌های باشگاهی این کشور خواهد رفت.

به گزارش فارس، همچنین قرار است بازیکنان تیم‌های تراکتورسازی و فولاد به همراه علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان نفت که به تازگی با دستور کی‌روش به تیم ملی دعوت شده است روز شنبه راهی آفریقای جنوبی شده و 4 بازیکن استقلالی نیز دوشنبه تهران را به سمت ژوهانسبورگ ترک کنند.

تیم ملی در اردوی آفریقایی خود 3 دیدار دوستانه با تیم‌های باشگاهی و یک دیدار هم با تیم ملی موزامبیک برگزار خواهند کرد. 

ملی‌پوشان امروز در دومین روز تمرینی خود در گرمای 29 درجه بالای صفر در ژوهانسبورگ آفریفای جنوبی تمرینات سنگین بدنسازی را دنبال کردند و سپس با دستور کی‌روش بعد از ظهر استراحت کردند. 

گفتنی است امروز برخی ملی‌پوشان نیز برای ریکاوری به استخر رفتند.

همچنین با دستور کی‌روش غذاهای ملی‌پوشان نیز شدیدا تحت کنترل قرار گرفته است.


  • ۱ نظر
  • ۲۹ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۳
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

مصوبات کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا


نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با مصوبات جدید در مورد مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت‌ها برگزار شد.


نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (چهارشنبه) برگزار شد که مصوبات زیر را به همراه داشت:

1- مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا از سال 2019 به بعد با شرکت 24 تیم به جای 16 تیم برگزار خواهد شد.

2- مسابقات چلنج کاپ حذف شده و مسابقات 19 تا 30 می 2014 در مالدیو آخرین دوره این رقابت‌هاست.

3- شیخ سلمان، رئیس بحرینی AFC در نشست کمیته اجرایی با تبریک قهرمانی تیم بانوان ژاپن در جام جهانی زیر 17 سال، برای ایران، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در جام جهانی 2014 برزیل آرزوی موفقیت کرد. همچنین او برای تیم‌های حاضر در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در 2 بخش آقایان و بانوان و چلنج کاپ هم آرزوی مشابهی داشت.

4- به پیشنهاد کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ادغام مراحل مقدماتی جام ملت‌های آسیا و انتخابی جام جهانی از دوره آینده تصویب شد. بدین ترتیب تیم‌های حاضر در 8 گروه تقسیم‌بندی خواهند شد که 8 تیم نخست به همراه 4 تیم دوم برتر مرحله مقدماتی جواز حضور در دور نهایی مسابقات راهیابی به جام جهانی را کسب خواهند کرد تا تعداد تیم‌های آسیایی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی از 10 به 12 تیم افزایش یابد.

همچنین سایر تیم‌ها در 6 گروه 4 تیمی برای انتخاب به عنوان 12 تیم دیگر دور نهایی جام ملت‌ها تلاش خواهند کرد. دور نهایی جام ملت‌ها و جام جهانی یکسان نبوده و جداگانه برگزار می‌شود.

5- طرح افزایش روزهای استراحت مسابقات یک چهارم، نیمه نهایی و فینال مسابقات زیر 16 - 19 و 22 سال AFC از یک به 2 روز هم مصوب شد.

6- کمیته اجرایی تاکید کرد از این پس امتیازدهی به فدراسیون‌های عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا براساس عملکرد تیم‌های ملی و باشگاهی هر کشور خواهد بود که 30 درصد امتیاز براساس عملکرد تیم ملی و 70 درصد براساس عملکرد تیم‌های باشگاهی است.

7- براساس این امتیازدهی و رنکینگ فدراسیون‌ها نزد AFC، سهمیه و شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا براساس رده میان تیم‌های اول تا 24 رده بندی تقسیم خواهد شد. تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید معیارهای AFC از جمله سازماندهی لیگ حرفه‌ای و فراهم آوردن امکانات صوتی و تصویری را داشته باشند.

نمایندگان کشورهای رده 25 تا 33 این رنکینگ در مسابقات AFC کاپ شرکت خواهند کرد و نمایندگان کشورهای رده 33 تا 47 هم فرصت حضور در پلی‌آف AFC کاپ را خواهند داشت.

8- کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا شکل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ را تایید کرده و طرح اصلاحات قوانین که در این جلسه ارائه شده در نشست فوق العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا که 9 ژوئن در سائوپائولو برزیل برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • ۰ نظر
  • ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۴۳
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

فینال جام حذفی اسپانیا


آخرین ال کلاسیکوی فصل در فینال جام حذفی اسپانیا با نتیجه بر یک به سود رئال‌مادرید به پایان رسید.


رئال‌مادرید با برتری برابر بارسلونا فاتح جام حذفی اسپانیا شد. بازی با قضاوی آقای ماتئو لاهوز و در ورزشگاه مستایا آغاز شد و اولین اتفاق بازی کارت زردی بود که در دقیقه 3 نصیب ایسکو شد؛ او با خطا نیمار را در میانه میدان متوقف کرد.

رئال مادرید خیلی زود به گل رسید؛ توپ ربایی عالی ایسکو از دنی آلوز در زمین خودی و شروع ضدحمله ای برق آسا، پاس تک ضرب بنزما و فرار دی ماریا که در نهایت درحالیکه آلبا اسکورتش می کرد، ضربه زمینی خود را به گوشه دروازه پینتو فرستاد.

در ادامه بازی روند آرامی به خود گرفت. بارسلونا 68 درصد مالک توپ و میدان بود اما برنامه خاصی برای رسیدن به دروازه مادریدی ها نداشت و دفاع خوب شاگردان آنچلوتی تمام فضاها را برای آنها بسته بود و هیچ توپی به چارچوب دروازه رئال مادرید نمی رسید تا نیمه نخست با برتری یک گله رئال‌مادرید به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم نیز دو تیم حملات زیادی روی دروازه هم ترتیب دادند و سپس مارک بارترا موفق شد از روی ضربه کرنر در دقیقه 68 بازی را به تساوی بکشاند اما این پایان کار نبود و گرت بیل موفق شد با حرکت انفرادی خود توپ را از بین پاهای پینتو وارد دروازه کند تا رئال مادرید برای نوزدهمین بار فاتح جام حذفی شود.
  • ۰ نظر
  • ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۳۸
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال استقلال با شکست مقابل الشباب از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.


 دیدار تیم های الشباب عربستان و استقلال از ساعت 22:05 در ورزشگاه فهد ملک برگزار شد.

نواف عبدالله شکرالله از بحرین قضاوت این بازی را بر عهده داشت. وی به هاشم بیک‌زاده و مهرداد اولادی از استقلال و سیاف البیشی و رافینیا از الشباب کارت زرد نشان داد.

استقلال که تنها برای بردن به زمین آمده بود و قلعه‌نویی از سه مهاجم در ترکیب آبی‌پوشان استفاده کرده بود در همان ابتدای بازی سوار بر توپ و میدان شد. شاگردان قلعه‌نویی در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند روی ضربه عمران‌زاده به گل برسند که این اتفاق نیفتاد.

چند دقیقه بعد ایمان مبعلی فرصتی خوب برای گلزنی از روی ضربه کاشته داشت که این موقعیت هم از دست رفت.

بازی در همین شرایط دنبال می‌شد که الشباب می‌توانست روی ضربه سر مهاجمش در دقیقه 17 به گل برسد اما رحمتی توپ را مهار کرد.

در دقیقه 24 رافینیا بازیکن الشباب از چند بازیکن استقلال عبور کرد و با رحمتی تک به تک شد که دروازه‌بان استقلال توپ را به فرستاد.

بعد از این اتفاق بازی بیشتر در میانه زمین دنبال شد که در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم استقلال بازی را طوفانی آغاز کرد و و آبی‌پوشان در ابتدا می‌توانستند با ضربه سر اولادی به گل برسند اما این توپ گل نشد تا چند ثانیه بعد روی حرکت زیبا و پاس خوب حیدری، برهانی در دقیقه 46 گل اول استقلال را به ثمر برساند.

چند دقیقه بعد حرکت زیبای بازیکنان توپ را به اولادی رساند ولی ضربه خوب این بازیکن را دروزاه‌بان الشباب خوب دفع کرد و حتی ضربه سر برهانی هم در برگشت منجر به گل دوم نشد.

در دقیقه 61 بازی حرکت خوب بازیکنان الشباب منجر به ضربه خطرناکی شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 71 باز پاس رو به عقب خطرناک مدافعان استقلال نزدیک بود کار دست این تیم دهد اما رحمتی توپ را با تکل به بیرون فرستاد.

درست در دقایقی که الشباب بازی را در دست گرفته بود داور در اقدامی عجیب و در حالی که توپ به پشت اولادی خورد، اعلام پنالتی کرد تا شوک به آبی‌ها وارد شود. فرناندو هم در دقیقه 83 توپ را به گل تبدیل کرد تا بازی به تساوی برسد.

آبی‌ها که چیزی برای از دست رفتن نداشتند اقدام به حمله کردند اما این حملات جواب نداد تا اینکه در دقیقه 3+90 و روی یک ضدحمله در حالی رحمتی بیرون آمده بود گل دوم را دریافت کردند و در نهایت شاگردان قلعه‌نویی با شکست 2 بر یک مقابل الشباب با 4 امتیاز وداعی تلخ با آسیا داشتند.
  • ۰ نظر
  • ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۳۶
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

لیگ قهرمانان آسیا


فولاد خوزستان با برتری مقابل جدی‌ترین رقیب خود به مرحله‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.


در هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فولاد ایران از ساعت 17:30 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان الجیش قطر بود که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر 1 فولاد خوزستان به پایان رسید. رحمانی، رضایی و پریرا برای شاگردان فرکی گلزنی کردند تا پس از پیروزی سپاهان، دومین نماینده ایران نیز نتیجه خوبی به دست آورد.

در آغاز بازی فولاد یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه الجیش خلق کرد اما در ادامه الجیش روی یک ضد حمله نیلمار را در محوطه جریمه فولاد با سوشا مکانی تک به تک کرد و نیلمار نیز با ضربه پای راست دروازه فولاد را باز کرد.

پس از به ثمر رسیدن گل الجیش فولاد حملاتی را روی دروازه الجیش ترتیب داد و در نهایت روی پاس ساسان انصاری، بختیار رحمانی در دقیقه 20 بازی با یک ضربه برگردان زیبا گل تساوی فولاد را به ثمر رساند.

فولاد خوزستان در نیمه اول بازی چندین فرصت گلزنی روی دروازه الجیش خلق کرد که در یکی از این فرصت‌ها در دقیقه 44 بازی امید خالدی از سمت راست توپ را روی دروازه ارسال کرد و غلامرضا رضایی سرضرب و با پای راست دروازه حریف خود را باز کرد.

در دقیقه 58 بازی امید خالقی درون محوطه جریمه صاحب یک فرصت گلزنی شد که ضربه پای چپ او با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 70 بازی لوسیانو پریرا روی پاس غلامرضا رضایی با دروازبان الجیش تک به تک شد اما نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه پای راست با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون می رود.

در دقایق پایانی فولاد می‌توانست اختلاف را بیشتر کند. شوت زمینی اما محکم پریرا این اتفاق را رقم زد تا فولاد با برتری 3 بر یک این بازی را به سود خود به پایان ببرد.

فولاد در این بازی با ترکیب سوشا مکانی، غلامرضا رضایی، مهرداد جماعتی، ساسان انصاری، امید خالدی، شهاب کرمی، بختیار رحمانی، سروش رفیعی (عبدالله کرمی دقیقه 79)، مهدی بدرلو، ایوب والی و لیندرو پادووانی وارد میدان شد.

الجیش نیز امروز با ترکیب احمد سوفیان ابونودا، محمد منتاری، خالد عبدالرئوف، عبدالرحمان ابکار، کوسه اولکی، مهد متهانی، مجید محمد، نیلمار هونوراتو داسبلوا، یوسف موفتح، ابوتمالیح، اندرسون ویرا مارتینز بازی را آغاز کرد.

در دیگر بازی این گروه بنیادکار ازبکستان از ساعت 17:30 میزبان الفتح عربستان بود که با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید تا همچنان شانسی هرچند اندک برای صعود داشته باشد.

با توجه به نتایج به دست آمده فولاد ایران با 11 امتیاز صعودش را از گروه قطعی کرد. الجیش نیز با 8 امتیاز بالاتر از بنیادکار 5 امتیازی در رده دوم جدول این گروه قرار گرفت تا برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز داشته باشد.
  • ۱ نظر
  • ۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۳۳
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاتحاد عربستان شکست خورد.


 در یک دیدار دیگر از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا و از گروه سوم، در دیداری حساس تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در عربستان میهمان الاتحاد عربستان بود.

نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود الاتحاد به پایان رسید.

در این نیمه اول الاتحاد خیلی زود و در دقیقه 18 توسط عبدالفتاح اسیری به گل برتری رسید.

تراکتورسازی با اخراج میلاد فخرالدینی در دقیقه 25 نیمه دوم 10 نفره بازی می‌کرد.

شاگردان تونی اولیویرا که در اولین بازی لیگ قهرمانان اسیا به مصاف این تیم رفته بودند و در یک دیدار خوب به پیروزی یک بر صفر رسیدند امروز نشانی از آن بازی نداشتند. تراکتورسازی در این مسابقه عملکرد ضعیفی داشت و در اکثر دقایق بازی الاتحاد سوار بر توپ میدان بود.

در نیمه دوم مختار روی یک پاس در عرض با یک بغل پا در دقیقه 60 گل دوم الاتحاد را به ثمر رساند.

در دقیقه 66 خطای حامد لک روی مهاجم حریف که یک کارت زرد برای او به همراه داشت الاتحاد را صاحب یک پنالتی کرد که این دروازه‌بان ضربه فهد المولد را دریافت کرد.

این بازی در نهایت با پیروزی دو بر صفر الاتحاد عربستان به پایان رسید.

با این شکست الاتحاد 9 امتیاز شد و پشت سر العین 10 امتیازی در رده دوم جدول قرار گرفت. تراکتورسازی با کسب 5 امتیاز در رده سوم قرار دارد تا حذف این تیم قطعی شود. لخویا با کسب 4 امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

در این دیدار حامد لک، محمد نصرتی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم زاده، مرتضی اسدی، علی کریمی، مهدی کریمیان، میثم بائو( 30 حسین مهرآزما)، سعید دقیقی، جواد کاظمیان( 53 سعید آقایی) و کریم انصاری‌فرد برای تراکتورسازی به میدان رفتند.

تراکتورسازی امسال نیز همانند سال قبل لیگ قهرمانان اسیا را با برد شروع کرد اما در ادامه با عدم کسب نتیجه همچون سال قبل حذفی تلخ و زودهنگام از لیگ قهرمانان اسیا داشت. سناریو سال قبل برای شاگردان تونی اولیویرا بار دیگر تکرا شد تا تراکتورسازی با کسب تجربه به حضور در لیگ قهرمانان سال بعد امید داشته باشد.
  • ۱ نظر
  • ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۱۲
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا در دیدار مقابل السد قطر موفق شد این تیم را شکست دهد.


 در پنجمین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سپاهان از ساعت 20 و 30 دقیقه امروز در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف السد قطر رفت. این دیدار در نهایت با پیروزی 4 بر صفر سپاهان به پایان رسید.

در نیمه اول این بازی سپاهان عملکرد خوبی ارائه داد اما در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش فارس، در نیمه مربیان برنده مطلق بازی زلاتکو کرانچار بود. طلایی پوشان اصفهانی بازی را طوفانی آغاز کردند و در همان دقیقه 47 با شوت سرکش مهدی شریفی به گل اول بازی دست پیدا کردند.

تنها بعد از گذشت چند دقیقه پاس عمقی حسین پاپی به مهدی شریفی رسید که این بازیکن بعد از جا گذاشتن یک بازیکن در موقعیت تک به تک در دقیقه 55 گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

حملات سپاهان ادامه داشت تا اینکه جواهیر سوکای که به عنوان بازیکن تعویضی وارد مسابقه شده بود در دقیقه 65 از پشت محوطه جریمه با یک شوت سرکش دروازه السد را برای سومین بار باز کرد.

در دقایق پایانی نیز با ضربه احسان حاج صفی در دقیقه 92 سپاهان برای چهارمین بار دروازه السد را باز کرد.

سپاهان در ادامه بازی را کنترل کرد تا با کسب این 3 امتیاز به صعود به مرحله بعد امید زیادی پیدا کند.

در این دیدار شهاب گردان، هادی عقیلی، شجاع خلیل‌زاده، علی حمودی، علی احمدی، حسین پاپی (یعقوب کریمی 80) ، علی کریمی(84 امیر حسین کریمی)، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، مهدی شریفی و  سرجیو فن‌دیک (65 جواهیر سوکای) به میدان رفتند.

با این نتیجه سپاهان به طور موقت با یک بازی بیشتر و  کسب 7  امتیاز به صدر جدول رسید.

الاهلی امارات و الهلال عربستان با یک بازی کمتر با 6 و 5 امتیاز در رده دوم و سوم جدول قرار دارند. السد قطر نیز با کسب 5 امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر در رده چهارم جدول قرار دارد.

با این نتایج امیدهای سپاهان برای صعود به مرحله بعد زنده شد. شاگردان زلاتکو کرانچار در آخرین دیدار مرحله گروهی سه شنبه هفته آینده در عربستان به مصاف یکدیگر می‌روند.

در دیگر دیدار این گروه الاهلی امارات و الهلال عربستان از ساعت 21 به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی در جریان است

نماد سپاهان در آسیا شیر است و بعد از هر حمله این تیم صدای غرش شیر در ورزشگاه پخش می‌شد.
  • ۰ نظر
  • ۲۷ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۱۱
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

کدام تیم برنده خواهد شد؛


رئال مادرید و بارسلونا در فینال رقابت‌های کوپا‌دل‌ری فردا شب به مصاف هم می‌روند.


رئال مادرید و بارسلونا تاکنون 6 بار در رقابت‌های کوپا‌دل‌ری با یکدیگر دیدار کردند که سهم هر یک از دو تیم سه پیروزی بوده است.

کوپا‌دل‌ری تاکنون 6 فینال ال‌کلاسیکویی در تاریخ 112 ساله‌اش برگزار کرده اما هفتمین ال‌کلاسیکو بین دو قدرت اسپانیا فردا شب ساعت 24 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

مادرید بدون اینکه حتی یک گل دریافت کند به فینال کوپا‌دل‌ری رسید و در دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه پنج بر صفر، همشهری خود اتلتیکو مادرید را شکست داد. به هر حال همه خبرها برای آنچلوتی خوب نیستند و او احتمالا کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیمش را به دلیل مصدومیت در این دیدار نخواهد داشت.

به نظر می‌رسد مشکلات بارسلونا پیش از دیدار چهارشنبه شب از این هم بیشتر باشد. کاتالان‌ها هفته گذشته توسط اتلتیکو مادرید از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند و با شکست مقابل گرانادا نیز امیدهای خود برای رسیدن به قهرمانی در لالیگا را کمرنگ‌تر دیدند. شاگردان مارتینو تنها یکی از مسابقات خود را در مسیر رویارویی با رئال مادرید در فینال با پیروزی پشت سر نگذاشتند و آن هم تساوی یک بر یک مقابل رئال سوسیداد بود. آبی‌اناری‌ها امیدوارند که نتیجه دو ال‌کلاسیکوی قبلی را تکرار کنند.

اولین باری که بارسلونا در فینال کوپا‌دل‌ری با رئال ملاقات کرد، به سال 1936 تنها یک ماه پیش از شروع جنگ داخلی اسپانیا برمی‌گردد که رئال مادرید با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و جام را به خانه برد. بارسلونا مجبور بود سه دهه منتظر بماند تا بار دیگر مقابل این تیم به میدان برود. این تیم در 1968 در فینال ال‌کلاسیکو توانست در برنابئو تلافی کند و با پیروزی یک بر صفر قهرمان شود.

سومین رویارویی دو تیم به سال 1974 برمی‌گردد. مادرید در یک بازی یک‌طرفه با نتیجه 4 بر صفر در ویسنته کالدرون به پیروزی رسید. 9 سال بعد در دیداری پرحاشیه بارسلونا با نتیجه 2 بر یک رئال مادرید را در ساراگوسا شکست داد. بارسا یک‌بار دیگر در سال 1990 در دیداری که با گل‌های نیمه دوم گیلرمو آمور و خولیو سالیناس به پیروزی بارسلونا مقابل رئال مادرید که در این دیدار در نیمه اول با اخراج هیرو 10 نفره شد، انجامید، بار دیگر قهرمان شد.

ژوزه مورینیو در سال 2011 در مستایا اولین قهرمانی خود را به عنوان سرمربی رئال مادرید با قهرمانی در کوپا‌دل‌ری به دست آورد. کریستیانو رونالدو پس از 90 دقیقه تساوی بدون گل توانست در وقت‌های اضافه گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

بارسلونا و رئال مادرید چهارشنبه شب بار دیگر در مستایا مقابل یکدیگر به میدان بروند تا نتیجه هفتمین ال‌کلاسیکو در فینال رقابت‌های کوپا‌دل‌ری مشخص شود.
  • ۱ نظر
  • ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۴۴
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال گفت: طبق آیین‌نامه فیفا باشگاه‌هایی که به تیم ملی بازیکن نمی‌دهند، با جرایم سختی از جمله سه بر صفر شدن تمام بازی‌هایی که یک ملی‌پوش در آن حضور داشته و محرومیت از نقل و انتقالات، روبه‌رو هستند.


سیدهادی آیت‌اللهی با بیان اینکه باشگاه‌هایی که برای اعزام بازیکنان‌شان به تیم ملی همکاری نکنند با آیین‌نامه‌ انضباطی فیفا مواجه‌ می‌شوند، به ایسنا گفت: زمان‌بندی اردوی آفریقای جنوبی و لزوم حضور تمامی ملی‌پوشان در این اردو مصوبه ستاد جام جهانی است و از قبل در قالب بخشنامه‌ای صریح به سازمان لیگ و باشگاه‌ها اعلام شده است. در آن بخشنامه تاکید شده بود با توجه به اینکه اولویت تیم ملی است و بیش از 70 میلیون نفر ایرانی پشت سر این تیم هستند، اگر باشگاه‌ها در این زمینه همکاری نکنند، مطابق با آیین‌نامه انضباطی فیفا با آنها برخورد خواهد شد.

نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به این آیین‌نامه، تصریح کرد: در بند 2، ماده 6 از پیوست یک این آیین‌نامه به صراحت بر این مساله تاکید شده و آمده است: هر باشگاهی که بازیکن خود را در اختیار تیم ملی نمی‌گذارد، کلیه نتایجی که در طول فصل با حضور آن بازیکن داشته با نتیجه سه بر صفر به سود حریفانش خواهد شد. همچنین آمده است این باشگاه‌ها از فعالیت در فصل نقل و انتقالات محروم می‌شوند و نمی‌توانند بازیکنی را جذب کنند.

آیت‌اللهی در واکنش به اینکه ممکن است باشگاه‌های ایرانی بگویند این آیین‌نامه در شرایطی لازم‌الاجراست که ما در زمان‌های فیفادی به تیم ملی بازیکن ندهیم، گفت: این آیین‌نامه صراحت دارد و به صورت شفاف تکلیف باشگاه‌ها را در قبال دادن بازیکن به تیم ملی روشن می‌کند. ضمن اینکه باشگاه‌ها هر موضعی که الان دارند باید بدانند ما از قبل برنامه‌های سفر تیم ملی را اعلام کرده و در قالب بخشنامه‌ای به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم و در پاسخ به نامه فدراسیون چیزی نگفتند. آنها اگر حرفی داشتند می‌توانستند همان زمان مواضع‌ الان خود را به صورت مکتوب به فدراسیون اعلام کنند، تا حداقل کادر فنی تیم ملی فکر دیگری می‌کرد نه الان که باید تیم ملی فردا عازم اردوی آفریقای جنوبی شود!

وی با بیان اینکه امیدوار است مساله مالیاتی پرسپولیسی‌ها تا پیش از سفر فردا حل شود،‌ گفت: امیدوارم مشکل این بازیکنان تا فردا حل شود که به نظر این‌طور خواهد بود. همین طور دو باشگاه آسیایی فولاد و تراکتورسازی هم ملی پوشان خود را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد اما در حال حاضر هنوز دو باشگاه سپاهان و استقلال این‌گونه رفتار نکرده‌اند.
  • ۰ نظر
  • ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۱۰
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

در اقدامی عجیب


سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص اردوی تیم ملی تغییر برنامه داده و بازیکنان تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را مرخص کرد.


اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز در محل هتل آزادی تهران آغاز شده است که همچنان موضوع همراهی یا عدم همراهی ملی‌پوشان تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حرف اول را در این اردو زده و همچنان مجادله‌ها در این خصوص ادامه دارد.

به نقل از فارس، بر همین اساس پس از اینکه باشگاه‌های سپاهان و استقلال اعلام کردند حاضر نیستند ملی‌پوشان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند، کارلوس کی‌روش نیز در اقدامی عجیب ملی‌پوشان تیم‌‌های فولاد و تراکتورسازی را نیز برای همراهی تیم‌هایشان در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا مرخص کرد تا به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران در صورت اعزام به آفریقای جنوبی، با ترکیبی نصفه و نیمه اولین اردوی خارجی خود را در راه آماده‌سازی جام جهانی آغاز کند.

پیش از این مسئولان فدراسیون فوتبال و همچنین مسئولان وزارت ورزش در نامه‌هایی از باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا درخواست کرده بودند تا هر چه سریع‌تر بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.


  • ۰ نظر
  • ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۸
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

لیگ قهرمانان آسیا


دو تیم تراکتورسازی و سپاهان روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان عربستانی و قطری خود می‌روند.


  تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند. هر دو تیم شانس صعود از مرحله گروهی را دارند. نگاهی به بازی‌های این دو تیم می‌اندازیم؛

الاتحاد عربستان- تراکتورسازی ایران؛ سرخپوشان بدون 6 بازیکن به دنبال پیروزی

تراکتورسازی برای صعود از گروه خود باید تیم الاتحاد عربستان را شکست بدهد. کاری که بسیار دشوار به نظر می‌رسد اما غیرممکن نیست. سرخپوشان تبریزی اگر بتوانند سه امتیاز این بازی را بگیرند شاید حتی بتوانند صدرنشین گروه خود در این روز شوند. تراکتورسازی در تبریز الاتحاد را در حالیکه 10 نفره بود شکست داد و اکنون الاتحاد به دنبال جبران آن باخت است.

تراکتورسازان در آخرین بازی لیگ برتر توانستند 3 بر یک استقلال را شکست دادند تا با روحیه‌ای خوب راهی عربستان شوند هرچند سرخپوشان برای این بازی حساس شش بازیکن اصلی خود را به همراه ندارند و این مسئله کار تراکتورسازی را سخت‌‌تر می‌کند. حامد لک و کریم انصاری‌فرد در اختیار تیم‌ ملی قرار گرفتند. مهدی کیانی و فرشید احمد‌زاده نیز به دلیل محرومیت و دو اخطاره بودن نمی‌توانند تراکتورسازی را همراهی کنند. محمد ابراهیمی هم از سوی اولیویرا از تیم کنار گذاشته شده و فرشید طالبی به دلیل مصدومیت بعید است در این بازی حضور داشته باشد. با این حال هواداران تراکتورسازی خواهان پیروزی از این تیم هستند. مساوی هم برای تراکتورسازی نتیجه بدی محسوب نخواهد شد و در آن‌صورت به احتمال فراوان صعود تراکتورسازی به روز آخر کشیده می‌شود.





سپاهان ایران - السد قطر؛ زردپوشان به دنبال برد خانگی

تیم فوتبال سپاهان در این فصل در لیگ برتر و جام حذفی دستش به جام قهرمانی نرسید تا هواداران از این تیم دلخور شوند. با این حال سپاهان هنوز در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد. البته این تیم اکنون در رده آخر جدول است ولی اگر بتواند السد قطر را سه‌شنبه شکست بدهد امیدهایش برای صعود زنده می‌شود. بازیکنان سپاهان انگیزه زیادی برای پیروزی در این مسابقه خانگی دارند تنها مشکل آنها بحث ملی‌پوشان است. بعید است سپاهان حاضر شود بدون ملی‌پوشان خود مقابل تیم قطری بازی کند. رائول گونزالس مهاجم سابق تیم رئال مادرید هم به همراه السد به اصفهان نیامده است. زردپوشان اصفهانی در صورت پیروزی در این دیدار شاید بتوانند حتی به صدر جدول هم برسند. به شرط آنکه بتوانند بیش از دو گل به السد بزنند و الاهلی امارات هم مقابل الهلال عربستان متوقف شود. مساوی به معنی حذف سپاهان نیست ولی کار صعودش را به روز آخر و اما و اگر می‌کشاند. بنابراین باید زردپوشان اصفهانی در آخرین بازی خود در خانه در مرحله گروهی به پیروزی برسند.


  • ۰ نظر
  • ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۱۴
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

جلسه تقدیر از بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس برگزار شد


نشست هم‌اندیشی و جلسه بازیکنان پرسپولیس با کادر فنی برگزار شد.


  پس از نایب‌قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر با تصمیم علی دایی جلسه تقدیر از بازیکنان و نشست هم‌اندیشی کادر فنی با بازیکنان امشب در باغ گیلاس برگزار شد.

به گزارش فارس، در این نشست ابتدا کادر فنی از عملکرد بازیکنان در فصل جاری تقدیر و تشکر کرد و برای آینده برنامه‌های خود را تشریح کرد سپس حسین هدایتی نیز پاداشی را که قبلاً قول داده بود به عنوان مهمان ویژه به بازیکنان و کادر فنی پرداخت کرد.

در این نشست قرار بود علی پروین نیز حضور داشته باشد که به دلیل برخی مسائل او در این جلسه شرکت نکرد.

در این جلسه خصوصی از حضور هرگونه افراد که به عنوان کادر فنی و بازیکن نبودند جلوگیری شد، بازیکنان پرسپولیس در این نشست حضور داشتند و فقط تنها دو یا سه غایب به دلیل سفر به شهرستان در جمع پرسپولیسی‌ها حضور نداشتند که خلعتبری و رضا حقیقی از جمله آنها بودند.

همچنین مجید فرخزادی عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس هم در جلسه امروز حضور داشت.

گفتنی است به دلیل شهادت ام‌البنین نیز مراسم امروز با رعایت موازین کاملاً‌ شرعی برگزار شد.
  • ۱ نظر
  • ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۰۵
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

باشگاه استقلال باید مصوبه ستاد جام جهانی را اجرا کند


مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از رسیدگی کمیته انضباطی به اظهارات مسئولان باشگاه استقلال خبر داد.


 امیرحسین حسینی اظهار داشت: امروز (یکشنبه) در آخرین لحظات مانده به اعزام تیم ملی فوتبال به اردوی آفریقای جنوبی که بامداد سه شنبه خواهد بود، اظهارات جالبی از تمام ارکان باشگاه استقلال منتشر شد و از علی فتح الله زاده گرفته تا منصور پورحیدری و سایر دوستان اعلام کردند که بازیکنان استقلال را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: حضور بازیکنان ملی پوش در اردوهای تیم ملی مصوبه ستاد جام جهانی است که ارگان‌های دولتی در آن حضور دارند و این تصمیم را به صلاح ورزش و فوتبال کشور دیده‌اند. مصوبه‌ای که حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی را بلاشرط می‌داند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در واقع این تصمیم بر مبنای منافع ملی فوتبال کشور است و کسانی که با آن همراهی و همکاری نکنند باید پاسخگو باشند.

حسینی یادآور شد: مسئولان در باشگاه استقلال همچنین مسئله‌ای را درباره سرمربی تیم ملی فوتبال مطرح کرده و اتفاقات لیگ را به کی‌روش منصوب کردند که این اظهارات پایه و اساس و سندی ندارد و کمیته انضباطی فردا (دوشنبه) در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کرده و این افراد باید پاسخگو باشند.

وی افزود: این در حالی است که کی‌روش در این مدت مصاحبه نداشته و تمام تمرکز خود را بر روی جام جهانی گذاشته است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: اردوی تیم ملی با نفرات کامل و با همراهی تمامی عزیزان در آفریقای جنوبی برگزار خواهد شد.


  • ۰ نظر
  • ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۰۲
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

نفت تهران صدرنشین شد، مس سقوط کرد


در هفته بیست و نهم لیگ برتر تراکتورسازی، نفت تهران، سپاهان و ذوب‌آهن پیروز شدند و دیدار سایپا، ملوان و مس کرمان با تساوی به پایان رسید.


رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر با برگزاری 8 بازی به صورت همزمان آغاز شد. نتیجه نهایی بازی‌ها به شرح زیر است:

ملوان 2 - سپاهان 3

گل‌ها: سرجیو فن‌دیک دقیقه 35 و محرم نویدکیا 56 و هادی عقیلی دقیقه 90 سپاهان، مهدی دغاغله دقیقه 44 و اسماعیل صمدی دقیقه 63

علی احمدی دقیقه 72 از زمین بازی اخراج شد.

تراکتورسازی یک - استقلال خوزستان صفر

گل‌: کریم انصاری‌فرد دقیقه 14

نفت تهران 4 - گسترش فولاد تبریز یک

گل‌ها: رسول نویدکیا دقیقه 19 و 53، ووریا غفوری دقیقه 35 و علی قربانی دقیقه 77 نفت تهران و فردین عابدینی 90 گسترش فولاد تبریز

سایپا صفر - فجرسپاسی صفر

ذوب‌آهن 2- داماش گیلان یک

گل‌ها: مهدی رجب‌زاده دقیقه 3 و 53 ذوب‌آهن و امین متوسل‌زاده دقیقه 64 داماش

مس صفر - صبای قم صفر

پرسپولیس 2 - راه آهن 2 

گل ها: محمد عباس زاده 18 و امید عالیشاه 62 برای پرسپولیس، علی علیپور 16 و علیرضا عظیمی 86 برای راه آهن

فولاد 0 - استقلال 1 

گل: آرش برهانی 23

بختیار رحمانی در دقیقه 56 با دریافت کارت قرمز و آندرانیک تیموریان در دقیقه 76 با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شدند.


  • ۱ نظر
  • ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۱۶
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و موزامبیک با اعلام فیفا قطعی شد تا دو تیم در روز 17 اردیبهشت به مصاف یکدیگر بروند.


تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای جام جهانی 2014 برزیل آماده می‌‌کند در تاریخ 17 اردیبهشت به مصاف موزامبیک می‌رود.

به نقل از فارس، پیش از این مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در گفت و گو با فارس از برگزاری این دیدار در اردوی آفریقای جنوبی خبر داده بود، با این حال فیفا امروز در حالی این خبر را در برنامه‌های بازی تیم ملی ایران به ثبت رسانده است که مکان آن را مشخص نکرده است.

تیم ملی ایران در راه جام جهانی طبق تقویم فیفا با 5 کشور به شرح زیر دیدارهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد:

ایران - موزامبیک (17 اردیبهشت)

ایران - بلاروس (28 اردیبهشت - وین اتریش)

مونته‌نگرو - ایران (5 خرداد 93 - وین اتریش)

ایران - آنگولا (9 خرداد 93 - وین اتریش)

ایران - ترینیداد و توباگو (18 خرداد - سائوپائولو برزیل)

شاگردان کی‌روش نیز در اولین دیدار خود در جام جهانی با نیجریه روبرو خواهند شد.

البته با اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال، تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی نیز با چند تیم باشگاهی دیدارهای تدارکاتی برگزار خواهد کرد.


  • ۱ نظر
  • ۱۶ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۲۱
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

پیروزی استقلال و فولاد، توقف تراکتور و سپاهان


در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا سهم 4 نماینده ایران دو پیروزی و دو تساوی بود.


به گزارش فارس، در هفته چهارم پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا چهار نماینده ایران به میدان رفتند که استقلال و فولاد مقابل حریفانشان پیروز شدند و تراکتور و سپاهان در دیدار با رقیبانشان متوقف شدند.

*گروه A:

در این گروه استقلال ایران که برای حفظ امیدهایش برای صعود نیاز مبرم به پیروزی مقابل الجزیره امارات در ابوطبی داشت موفق شد با یک گل حریف خود را مغلوب کند و بردی ارزشمند را در خانه حریف بدست آورد.

محمد قاضی با ضربه‌ای دیدنی و زیبا در دقیقه 70 گلزنی کرد.

شاگردان قلعه نویی با این برد 4 امتیازی شدند و به رده سوم صعود کردند.

در دیگر دیدار این گروه الریان قطر در ورزشگاه خانگی خود با دو گل مغلوب الشباب عربستان شد.

المهیانی در دقیقه 7 و فلاته 90 گلزنان این دیدار بودند.

الشباب با این برد 9 امتیازی شد و به صدر جدول رسید.

*جدول رده‌بندی:

1-الشباب عربستان 9 امتیاز

2- الجزیره امارات 7 امتیاز

3- استقلال 4 امتیاز

4- الریان 3 امتیاز

*گروه B:

در این گروه فولاد ایران برد خوبی را در اهواز بدست آورد و با یک گل بنیادکار ازبکستان را شکست داد.

ایوب والی در دقیقه 77 زننده گل بازی بود. شاگردان فرکی که در صدر لیگ ایران قرار دارند با این برد امید زیادی برای صعود به مرحله حذفی دارند.

در دیگر بازی الجیش قطر با دو گل نیلمار از روی نقطه پنالتی 59 و فایز 89 مقابل الفتح عربستان پیروز شد.

*جدول رده‌بندی:

1- الجیش قطر 8 امتیاز، تفاضل 3+

2- فولاد ایران 8 امتیاز، تفاضل 2+

3- بنیادکار 2 امتیاز، تفاضل 2-

4- الفتح عربستان 2 امتیاز، تفاضل 3-

گروه C:

تراکتور ایران در این گروه در دیدار با العین امارات به تساوی دو بر دو رسید. دقیقی در دقیقه 20 و احمدزاده 61 گلزنان تراکتور بودند و ژیان 54 و عبدالرحمان 59 گلزنان العین بودند.

شاگردان تونی اولیویرا با این تساوی 5 امتیازی شدند و در مکان سوم قرار گرفتند.

در دیگر دیدار این گروه الاتحاد عربستان با نتیجه سه بر یک لخویا قطر را شکست داد.

فلاته 16 و اسیری 26 و 79 برای الاتحاد گل زدند و لافی در دقیقه 21 تک گل لخویا را به ثمر رساند.

الاتحاد با این برد به مکان دوم رسید و لخویا قعرنشین شد.

*جدول رده‌بندی:

1-العین امارات 7 امتیاز

2- الاتحاد عربستان 6 امتیاز

3- تراکتورسازی ایران 5 امتیاز

4- لخویا 4 امتیاز

*گروه D:

در این گروه سپاهان ایران در خانه الاهلی امارات به تساوی بدون گل رسید و در قعر این گروه قرار گرفت.

در دیگر بازی الهلال با 5 گل السد را در هم کوبید.

الشمرانی 34، 58 و 62، قحطانی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 3 و دآیه 28 گل‌های بازی را به ثمر رساندند.

*جدول رده‌بندی:

1- الاهلی امارات 6 امتیاز

2- الهلال عربستان 5 امتیاز

3- السد قطر 5 امتیاز

4- سپاهان ایران 4 امتیاز

*گروه E:

در این گروه سرزو اوزاکا تیم آریا جسور هاسه‌گاوا هافبک دو رگه ایرانی - ژاپنی در خانه بوریرام یونایتد به میدان رفت و به تساوی دو بر دو رسید.

آریا در ترکیب تیمش 90 دقیقه حضور داشت و یاماشیتا در دقایق 65 و 89 برای سرزو گلزنی کرد و گل‌های بوریرام توسط بون ماتان 9 و نات نام 41 زده شد.

در دیگر بازی شاندونگ در چین با نتیجه 4 بر 2 مقابل پوهانگ استیلرز شکست خورد.

دووی 85 و هان پنگ 90 گل‌های تیم چینی را زدند و یئول کو 35، سوکیم پنالتی 65، دائه کیم 71 و بین بین گل به خودی 83 گلزنان پوهانگ بودند.

نماینده کره با این برد با 8 امتیاز در صدر این گروه قرار دارد.

*جدول رده‌بندی:

1- پوهانگ استیلرز کره 8 امتیاز

2- شاندونگ چین 5 امتیاز

3- سرزو اوزاکا 5 امتیاز

4- بوریرام یونایتد 2 امتیاز

*گروه F:

سنترال کوئست استرالیا در این گروه موفق شد با یک گل بیجینگ چین را مغلوب کند و صدرنشین این گروه شد.

سیپ در دقیقه 73 زننده گل این دیدار بود.

در دیگر بازی سئول و هیروشیما به تساوی دو بر دو رضایت دادند.

لوک یون 54 و کاستا پنالتی 90 برای سئول گل زدند و گل‌های قهرمان جی‌لیگ توسط ناتسودو 20 و وانگ 70 زده شد. ضمن اینکه میزوموتو در دقیقه 88 از بازی اخراج شد.

*جدول رده‌بندی:

1- سنترال کوئست استرالیا، 6 امتیاز

2- هیروشیما ژاپن 5 امتیاز

3- سئول کره 5 امتیاز

4- بیجینگ چین 5 امتیاز

*گروه G:

در این گروه گوانگژو چین مدافع عنوان قهرمانی در کره‌جنوبی میهمان چونبوک موتورز بود و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

این اولین باخت شاگردان لیپی در این فصل و فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا بود و بدین ترتیب رکورد نباختن این تیم در قاره کهن شکسته شد.

لئوناردو در دقیقه 76 تک گل بازی را به ثمر رساند، ضمن اینکه هیونگ جانگ در دقیقه 67 از بازی اخراج شد.

در دیگر بازی یوکوهاما مارینوس ژاپن با نتیجه سه بر دو ملبورن ویکتوری استرالیا را مغلوب کرد.

ایتو 22، ناکاماچی 26 و هیودو 89 برای یوکوهاما گل زدند و ترویسی از روی نقطه پنالتی 7 و ججو 90 گلزنان نماینده استرالیا بودند.

*جدول رده‌بندی:

1- گوانگژو چین 7 امتیاز

2- چونبوک موتورز کره جنوبی 7 امتیاز

3- ملبورن ویکتوری استرالیا 4 امتیاز

4- یوکوهاما مارینوس ژاپن 4 امتیاز

*گروه H:

در این گروه گوئیژو چین در ورزشگاه خانگی خود دست به کار بزرگی زد و اولسان کره را با نتیجه سه بر یک شکست داد.

ژیجی 39 و 81 و بو 52 گلزنان تیم چینی بودند و سویو 34 تک گل اولسان را به ثمر رساند.

در دیگر دیدار کاوازاکی فرونتال ژاپن دو بر یک وسترن سیدنی استرالیا را مغلوب کرد.

ناکامورا 74 و اوشیما 88 برای کاوازاکی و هالیتی 24 برای وسترن گل زدند.

*جدول رده‌بندی:

1- اولسان کره‌جنوبی 7 امتیاز

2- وسترن سیدنی استرالیا 6 امتیاز

3- کاوازاکی فرونتال ژاپن 6 امتیاز

4- گوئیژو چین 4 امتیاز


  • ۲ نظر
  • ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۱۱
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


سایت فیفا نوشت: استقلال به اولین برد خود مقابل الجزیره دست یافت و برای جلوگیری از حذف تلاش کرد.


پایگاه خبری فدراسیون جهانی فوتبال با اتمام دور اخیر مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گزارشی از بازی های انجام شده شب گذشته و سه شنبه شب منتشر کرد.

این رسانه در مورد برد ارزشمند شاگردان امیر قلعه نویی مقابل الجزیره امارات نوشت:

محمد قاضی مهاجم استقلال تنها گل بازی با الجزیره را به ثمر رساند تا تیم ایرانی به اولین برد خود در پیکارهای فصل جاری برسد، اولین برد خود را مقابل الجزیره ثبت کند و برای حذف نشدن قدم بردارد.

این سایت همچنین در مورد سه نماینده دیگر ایران یعنی فولاد، تراکتورسازی و سپاهان نیز چنین نوشت:

در گروه دوم فولاد با کسب بردی خانگی مقابل بنیادکار در مسیر تکامل حرکت کرد. العین در صدر گروه سوم به تساوی 2 بر 2 برابر تراکتورسازی تبریز رسید. سپاهان نیز با الاهلی بدون گل مساوی کرد.


  • ۰ نظر
  • ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۰۶
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


تیم فوتبال هرتابرلین به دنبال جذب مهاجم ایرانی فولام است.


فولام در هفته سی‌و‌دوم لیگ برتر انگلیس با وجود گلزنی اشکان دژاگه، هافبک ایرانی خود در دیداری خانگی با نتیجه 3 بر یک مقابل میهمانش، اورتون تن به شکست داد تا همچنان با 24 امتیاز در مکان آخر جدول 20 تیمی این رقابت‌ها قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، بر اساس گزارشی که در نشریه «کیکر» آلمان منتشر شده تیم فوتبال هرتابرلین آلمان به دنبال جذب هافبک 27 ساله تیم ملی کشورمان است که با سرمربیگری فلیکس ماگات در فولام بار دیگر روزهای اوجش بازگشته و 2 گل هم زیرنظر این مربی آلمانی به ثمر رسانده است.

دژاگه بین سال‌های 2004 تا 2007 در تیم هرتابرلین عضویت داشت و پس از آن به ولفسبورگ ملحق شد. اشکان در فصل 9-2008 موفق شد با ولفسبورگی که ماگات هدایتش را به عهده داشت، به عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا برسد. او پس از انجام 131 بازی برای ولفسبورگ در سال 2012 به فولام انگلیس ملحق شد.

هرتابرلین در حال حاضر با 36 امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های آلمان موسوم به بوندس‌لیگا قرار دارد.
  • ۰ نظر
  • ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۰۵
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

اتفاقی عجیب در فوتبال ایتالیا


کمک داور یک مسابقه فوتبال به خاطر صحبت کردن با تلفن همراه حین انجام وظیفه توسط داور وسط اخراج شد.


در مسابقه تیم های مائرنه و گریگورنزه از لیگ آماتوری فوتبال ایتالیا موسوم به «چمپیوناته دی پریما کتوگوریا» اتفاقی عجیب در هفته جاری روی داد.

یکی از کمک داورهای این بازی به علت اینکه حین مسابقه با تلفن همراهش صحبت می کرد، توسط داور وسط با کارت قرمز مواجه و از زمین اخراج شد.

کمک داور به جای دقت در بازی و تمرکز روی آن ، به انجام گفت و گو مشغول بود که از دید داور اصلی دور نماند.این اتفاق در دقیقه 37 بازی روی داد و باعث تعجب تماشاگران نیز شد.

یکی از بازیکنان حاضر در میدان که نزدیک به این صحنه بود، پس از بازی تعریف کرد: وقتی داور وسط کارت قرمز به کمک داور نشان داد، به او جملاتی معنی داری گفت. مثلا گفت برود و با تلفن همراه جدیدش خوش باشد و همینطور کل بقیه زمان بازی، خارج از میدان به قدرکافی با دیگران حرف بزند.
  • ۰ نظر
  • ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۲۲
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


فیفا فعالیت باشگاه بارسلونا در بازار نقل‌وانتقالات را ممنوع اعلام کرد.


فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد، باشگاه بارسلونا در 2 فصل نقل‌و‌انتقالات ‌پیش‌رو نمی‌تواند بازیکنان جدید بین‌المللی جذب کرده و اقدام به ثبت‌نام از بازیکنان زیر 18 سال کند.

به نقل از تسنیم، این ممنوعیت و تحریم بارسلونا در پی تحقیقات ابتدایی است که توسط سیستم تطبیق نقل‌وانتقالات فیفا (Fifa TMS) در طول سال گذشته صورت گرفته و متعاقب آن توسط کمیته انضباطی فیفا به عنوان بخشی از اقدامات انضباطی تکمیل شده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که باشگاه بارسلونا در چندین موارد قوانین مربوط به نقل‌وانتقالات بین‌المللی و اولین ثبت‌نام از فوتبالیست‌های غیراسپانیایی زیر سن‌قانونی را همانند قوانین ثبت‌نام و استفاده از این بازیکنان در رده ملی نقض کرده است.

تحقیقات مربوط به چندین بازیکن جوانی است که توسط باشگاه بارسلونا جذب و بین سال‌های 2009 تا 2013 در دوره‌های مختلف در این تیم به بازی گرفته شده‌اند.


  • ۰ نظر
  • ۱۴ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۲۰
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


یک سایت ایتالیایی نوشته باشگاه میلان و بارسلونا به دنبال مهاجم ایرانی تیم روبین‌کازان روسیه هستند.


در یک هفته اخیر اخبار زیادی در خصوص حضور سردار آزمون در تیم‌های مطرح اروپایی همچون آرسنال، یوونتوس و میلان به میان آمده که سایت‌های مختلفی از جمله مترو، ایندنپندنت و برخی سایت‌های ایتالیایی از این پیشنهادها خبر داده بودند.

به گزارش تسنیم، به تازگی نیز سایت ilsussidiario که یک سایت ایتالیایی است، در خصوص سردار آزمون نوشته باشگاه میلان به دنبال این بازیکن است تا بتواند او را جذب کند. در مطلب این سایت آمده است: آزمون، نام جدیدی که آدریانو گالیانی مدیرعامل باشگاه میلان به دنبال جذب او است.

این سایت ایتالیایی در ادامه با اشاره به گزارش‌های سایت‌های انگلیسی آورده که؛ روسونوری سردار آزمون بازیکن جوان و با استعدادی که متولد سال 1995 است را دنبال می‌کند که اکنون در لیگ روسیه و تیم روبین‌کازان بازی می‌کند.

این بازیکن با استعداد تکنیک نابی دارد که ایرانی است. او در خاورمیانه یک ستاره محسوب می‌شود که از کیفیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این گزارش آمده است: میلان تنها باشگاهی نیست که به دنبال این بازیکن 19 ساله است و به نظر می‌رسد باشگاه بارسلونا نیز در هفته‌های اخیر بررسی‌های دقیقی روی او انجام داده است. آزمون در لیگ (لیگ روسیه) و لیگ اروپا 11 بازی انجام داده که موفق شده 2 گل برای تیمش بزند. تیم‌هایی که به دنبال او خواهند آمد فقط به همین جا ختم نمی‌شود و رادارها او را زیر نظر دارند.

هفته گذشته سایت مترو انگلیس از پیشنهاد 2 میلیون پوندی آرسنال به سردار آزمون و پیشنهاد میلان و یوونتوس خبر داده بود.
  • ۱ نظر
  • ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۳۱
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

لیگ قهرمانان آسیا


چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین به مصاف حریفان می‌روند.


چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین به مصاف حریفان می روند. نگاهی به دیدارهای این تیم ها می اندازیم؛

الجزیره امارات - استقلال ؛ سیزده‌بدر آبی ها در امارات

استقلال در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا همه هوادارانش را با نتایج بدی که گرفت نا امید کرد. با این حال آبی پوشان ایرانی هنوز کورسویی از امید برای صعود از گروه خود دارند. آنها اگر در هر سه دیدار دور برگشت پیروز شوند شانسی برای صعود خواهند داشت. البته این کار بسیار بسیار سخت است اما ناممکن نیست. هرچند استقلال مدت هاست رنگ برد را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ندیده است و باید در امارات اولین بردش را در سال 93 دشت کند تا هم برای ادامه لیگ برتر امیدوار باشد و هم در آسیا اعاده حیثیت کند. تساوی یا شکست در امارات به منظور حذف زودهنگام استقلال از آسیا خواهد بود. الجزیره قویترین تیم گروه A است و با 7 امتیاز در صدر قرار دارد. استقلالی ها برای اینکه با هواداران خود آشتی کنند باید این بازی را ببرند تا کدورت ایجاد شده بین آنها از بین برود و فضا مثبت تر شود. سیزدهم فروردین استقلال در امارات سیزده اش را به در می کند و امیدواریم دست پر از این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس به ایران برگردد.

جدول گروه A

1- الجزیره امارات 7 امتیاز

2- الشباب عربستان 6 امتیاز

3- الریان قطر 3 امتیاز

4- استقلال یک امتیاز

فولاد - بنیادکار ازبکستان؛ قرمز پوشان به دنبال 3 امتیاز خانگی

فولاد خوزستان در آخرین روز اداری سال 92 مقابل بنیادکار به میدان رفت و در ثانیه های آخر سه امتیاز را از دست داد و برد را با مساوی عوض کرد. با این حال فولاد در ازبکستان هم بسیار برتر از حریف ظاهر شد و تاکنون بهترین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از نظر نتیجه گیری بوده است. فولاد که در سالروز جمهوری اسلامی ایران یعنی 12 فروردین به میدان می رود امیدوار است که با حمایت هواداران خونگرمش سه امتیاز خانگی این بازی را بگیرد و بخت اول صعود از گروهش باشد. شاگردان حسین فرکی که اکنون صدرنشین لیگ برتر ایران هم هستند با انگیزه فراوان مقابل بنیادکار قرار خواهند گرفت. فولاد بعد از این مسابقه هم میزبان استقلال در لیگ برتر ایران است و به همین دلیل برد در این بازی می تواند از نظر روحی هم قرمزپوشان اهوازی را در شرایط مناسب قرار بدهد.

جدول گروه B

1- فولاد ایران 5 امتیاز

2- الجیش قطر 5 امتیاز

3-بنیادکار ازبکستان 2 امتیاز

4- الفتح عربستان 2 امتیاز


تراکتورسازی - العین امارات؛ اولین برد 93 تراکتور؟

تراکتورسازی که در دیدار رفت سه بر یک از العین امارات شکست خورده به قصد انتقام گرفتن از حریف و همچنین صعود به صدر جدول در این بازی به میدان می رود. سرخپوشان تبریزی در روز 12 فروردین میزبان العین هستند و امیدوارند با حمایت هواداران پرشمار و پرشور خود سه امتیاز را بگیرند. اولیویرا سرمربی محبوب تراکتورسازی اگر می خواهد همچنان محبوب بماند باید در این بازی پیروز شود و اولین برد سال 93 را به هواداران تراکتورسازی تقدیم کند. مساوی و شکست شرایط تیم تراکتورسازی را برای صعود دشوار خواهد کرد.

جدول گروه c

1- العین امارات 6 امتیاز

2- لخویای قطر 4 امتیاز

3- تراکتورسازی ایران 4 امتیاز

4-الاتحاد عربستان 3 امتیاز


الاهلی امارات - سپاهان ؛ زرد پوشان به فکر انتقام

سپاهان در روز 28 اسفند ماه شکست ناباورانه ای را در اصفهان مقابل الاهلی متحمل شد و اکنون وقت انتقام فرا رسیده است و زردپوشان ایرانی باید در امارات در روز 12 فروردین آن شکست را جبران کنند تا همچنان یکی از بخت های مسلم صعود از گروه باشند. مساوی هم برای سپاهان خیلی مناسب نیست هرچند از شکست خیلی بهتر است.

جدول گروه D

1- السد قطر 5 امتیاز

2- الاهلی امارات 5 امتیاز

3- سپاهان 3 امتیاز

4- الهلال عربستان 3 امتیاز



  • ۱ نظر
  • ۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۴
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


برنامه کامل مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.


به گزارش ورزش سه و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، برنامه کامل مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد.

لازم به ذکر است که 16 تیم شرکت کننده که در 4 گروه از تاریخ 19 دی لغایت 11 بهمن ماه سال جاری در 5 شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، نیوکاسل و بریس بین کشور استرالیا به رقابت با یکدیگر به هم می پردازند شامل موارد زیر است: 


گروه A: استرالیا، کره جنوبی، عمان، کویت

گروه B: ازبکستان، عربستان، چین، کره شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر، بحرین

گروه D: ژاپن، اردن، عراق، قهرمان چلنج کاپ 2014


برنامه کامل مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 به شرح زیر است:

* مرحله گروهی

19 دی 93

بازی 1: استرالیا – کویت ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

20 دی 93

بازی 2: کره جنوبی – عمان ساعت 16:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

بازی 3: ازبکستان – کره شمالی ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا 

بازی 4: عربستان صعودی – چین ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان

21 دی 93

بازی 5: ایران – بحرین ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

بازی 6: امارات – قطر ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

22 دی 93

بازی 7: ژاپن – برنده چلنج کاپ 2014 ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکاسل استرالیا

بازی 8: اردن – عراق ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان 

23 دی 93 

بازی 9: کویت – کره جنوبی ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

بازی 10: عمان – استرالیا ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا

24 دی 93

بازی 11: کره شمالی – عربستان صعودی ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

بازی 12: چین – ازبکستان ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان

25 دی 93

بازی 13: بحرین – امارات ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

بازی 14: قطر – ایران ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا

26 دی 93 

بازی 15: – برنده چلنج کاپ 2014 – اردن ساعت 18:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

بازی 16: عراق – اردن ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان

27 دی 93

بازی 17: استرالیا – کره جنوبی ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان 

بازی 18: عمان – کویت ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکسل

28 دی 93

بازی 19: ازبکستان – عربستان صعودی ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

بازی 20: چین – کره شمالی ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

29 دی 93

بازی 21: ایران – امارات ساعت 19:00 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان

بازی 22: قطر – بحرین ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا

30 دی 93

بازی 23: ژاپن – اردن ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

بازی 24: عراق – – برنده چلنج کاپ 2014 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا


* مرحله یک چهارم نهایی

2 بهمن 93

بازی 25: برنده گروه A – تیم دوم از گروه B ساعت 18:30 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

بازی 26: برنده گروه B – تیم دوم از گروه A ساعت 20:30 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان

3 بهمن 93

بازی 27: برنده گروه C – تیم دوم از گروه D ساعت 17:30 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

بازی 28: برنده گروه D – تیم دوم از گروه C ساعت 20:30 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا


* مرحله نیمه نهایی

6 بهمن 93

بازی 29: برنده بازی 25 – برنده بازی 27 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا

7 بهمن 93

بازی 30: برنده بازی 26 – برنده بازی 28 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکاسل


* مرحله رده بندی

بازی 31: بازنده بازی 29 – بازنده بازی 30 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم نیوکاسل 

* مرحله نهایی

بازی 32: برنده بازی 29 – برنده بازی 30 ساعت 20:00 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا


  • ۰ نظر
  • ۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۴۸
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

ایران در جمع عرب‌ها


قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا امروز در این کشور برگزار شد.


تیم ملی فوتبال ایران پس از قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا در گروه C با تیم‌های قطر، بحرین و امارات هم‌گروه شد.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 دی ماه امسال به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد و قرعه‌کشی این رقابت‌ها نیز امروز در این کشور برگزار شد و به این ترتیب تیم ملی فوتبال ایران امروز حریفان خود در این مسابقات را شناخت.

* به نقل از فارس، نتیجه کامل قرعه‌کشی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا،کره جنوبی، عمان،کویت

گروه B: ازبکستان،عربستان،چین،کره‌شمالی

گروه C: ایران، امارات، قطر، بحرین

گروهD: ژاپن، اردن، عراق ، قهرمان چلنج کاپ 2014


  • ۰ نظر
  • ۰۶ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۱۹
  • روابط عمومی هیئت فوتبال

گروه مرگ پذیرای تیم ملی خواهد بود یا گروهی آسان


تیم ملی فوتبال ایران فردا حریفان خود در جام ملت‌های آسیا 2015 را خواهد شناخت.


رقابت‌های جام ملت‌های 2015 آسیا دی ماه امسال به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد و قرعه‌کشی این رقابت‌ها نیز فردا (چهارشنبه، ششم فروردین) در این کشور برگزار خواهد شد تا تیم ملی فوتبال ایران حریفان خود در این رقابت ها را بشناسد.

بر همین اساس و پس از اعلام سیدبندی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی ایران به همراه تیم‌های استرالیای میزبان، ژاپن و ازبکستان در سید نخست قرار گرفت در حالی که کره جنوبی، حریف سنتی کشورمان در این رقابت ها در سید دو قرار گرفته است.

به نقل از فارس، سید بندی رقابت‌های شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

سید یک : استرالیا، ایران، ژاپن و ازبکستان

سید دو: کره جنوبی، عربستان‌، اردن و امارات

سید سه: قطر، عراق، چین و عمان

سید چهار: بحرین، کره شمالی، کویت و قهرمان چلنج کاپ 2014

به این ترتیب در صورت بدشانسی تیم ملی ایران فردا در گروه مرگ رقابت ها با تیم های کره جنوبی، چین و کره شمالی همگروه خواهد شد و در صورت خوش اقبالی در گروهی تقریباً ساده با تیم های ملی امارات، عمان و قهرمان چلنج کاپ 2014 که یکی از قدرت های درجه 3 فوتبال آسیا خواهد بود، همگروه خواهد شد.

شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا نوزدهم دی ماه سال 1393 آغاز می‌شود و روز یازدهم بهمن با دیدار فینال به پایان می‌رسد. قرار است بازی‌های این دوره جام ملت‌های آسیا در 5 شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، نیوکسل و بریزبین برگزار شود.

در دوره گذشته این مسابقات تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی با تیم‌های عراق، امارات و کره‌شمالی همگروه بود و جالب اینکه امکان همگروهی مجدد با این 3 تیم نیز در رقابت های امسال نیز وجود دارد.

نحوه صعود تیم ها به جام ملت های 2015 آسیا:

استرالیا: میزبان

ژاپن و کره جنوبی: قهرمان و نایب قهرمان دور قبل

کره شمالی: قهرمان چلنج کاپ

این 4 تیم به همراه قهرمان چلنج کاپ 2014 بدون حضور در دور مقدماتی جواز حضو در جام ملت های آسیا را به دست آوردند.

عمان و اردن: تیم های اول و دوم گروه اول

ایران و کویت: تیم های اول و دوم گروه دوم

عربستان و عراق: تیم های اول و دوم گروه سوم

بحرین و قطر: تیم های اول و دوم گروه چهارم

امارات و ازبکستان: تیم های اول و دوم گروه پنجم

چین: بهترین تیم سوم گروه های پنجگانه مرحله مقدماتی


  • ۲ نظر
  • ۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۵۳
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


دادگاه عالی عدالت پرتغال محکومیت کی‌روش به پرداخت جریمه نقدی به جواد سالم را تأیید کرد.


یک سایت پرتغالی در گزارشی نوشت: دادگاه عالی عدالت محکومیت کارلوس کی‌روش، سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران را در پرداخت جریمه نقدی به آژانسی که توسط جواد سالم عراقی مدیریت می‌شود و فدراسیون فوتبال امارات متحده عربی را تأیید کرد.

به نقل از فارس، کی‌روش نسبت به این حکم اعتراض و درخواست بررسی مجدد کرده بود. دادگاه استیناف لیسبون در جلسه خود در تاریخ 31 ژانویه تصمیم اولیه خود پرداخت 56 هزار و 250 دلار به جواد سالم را تأیید کرد.

21 اکتبر 2010 دادگاه استیناف لیسبون سپرده‌ای حدود 80 هزار یورو را تعیین کرد و در دسامبر همان سال 120 هزار یورو برای ضمانت تعلیق محکومیت وی از کارلوس کی‌روش دریافت کرد.

دادگاه اویراس در 17 نوامبر 2008 که در جلسه محاکمه ثابت کرد که کی‌روش حق کمیسیون را به این آژانس پرداخت نکرده است.

در می 1998 کی‌روش قراردادی دو ساله با فدراسیون فوتبال امارات امضا و توافق کرد که حق کمیسیون جواد سالم را از 10 درصد دستمزد سالیانه‌اش که در سال اول 450 هزار دلار و در سال دوم 562 هزار و 550 دلار بود، پرداخت کند.

کی‌روش در اواسط آگوست 1998 مبلغ 45 هزار دلار به عنوان 10 درصد از مبلغ دستمزد سال اول به جواد سالم پرداخت کرد.

13 ماه پس از قرارداد، فدراسیون فوتبال امارات و کی‌روش این قرارداد را فسخ کردند. در حالی که مبلغ 402 هزار و 338 دلار توسط چک بانک ملی شارجه به وی پرداخت شده بود. همان طور که دادگاه اویراس در محاکمه خود اعلام کرده بود، سرمربی پرتغالی در سندی که به دادگاه ارائه کرد دریافت چنین مبلغی را انکار کرد.

دادگاه اویراس در پایان کی‌روش را به پرداخت حق کمیسیون محکوم کرد.


  • ۱ نظر
  • ۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۵۱
  • روابط عمومی هیئت فوتبال


به احتمال فراوان علی کریمی در جام جهانی 2014 برزیل به عنوان یکی از بازیکنان تیم‌ملی فوتبال ایران به میدان می‌رود.


فدراسیون فوتبال ایران از بازیکنانی که قرار است در اردوهای قبل از جام جهانی شرکت کنند مدارک لازم را جهت شرکت در اردوها اخذ کرده است.

به گزارش فارس، در همین راستا علی کریمی یکی از بازیکنانی بوده که مدارک خود را به فدراسیون داده و روز گذشته برای اخذ روادید اتریش جهت شرکت در اردوی تیم‌ملی به سفارت این کشور رفت.

همچنین طبق اعلام حسن آذرنیا، کریم انصاری‌فرد و حامد لک دو بازیکنی دیگر تراکتورسازی هستند که برای اخذ روادید به سفارت اتریش رفتند.

علی کریمی در جام حذفی فصل گذشته پس از اینکه پرسپولیس مقابل سپاهان در فینال این رقابت‌ها شکست خورد از حضور در تیم‌ملی فوتبال انصراف داد.

در سال جاری کریمی بارها اعلام کرده اگر بتواند به تیم‌ملی کمک کند بدون شک این کار را انجام می‌دهد و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی نیز بارها نسبت به حضور علی کریمی و استفاده از توانایی‌های فنی این بازیکن تاکید کرده است.

با توجه به اخذ مدارک علی کریمی و حضور او در سفارت اتریش برای دریافت روادید قرار گرفتن نام علی کریمی به عنوان یکی از مسافران تیم‌ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل بسیار محتمل به نظر می‌رسد.
  • ۰ نظر
  • ۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۴۸
  • روابط عمومی هیئت فوتبال